הכנה לפני משא ומתן.

בפוסט הקודם דברנו על איסוף מידע לפני מו"מ ברמה האישית של האדם או החברה/עסק שאיתו אתם מנהלים את התהליך.

איסוף מידע כולל גם בדיקות של מצב השוק כיום על העניין עליו אתם מנהלים את המו"מ, בדיקת שוק כוללת את המדדים והמצב בארץ ובעולם, ברמת המיקרו והמקרו, חשוב לדעת על התהליכים שקורים בעולם סביב נושא המו"מ, להיות עדכניים עם חומר רלוונטי ומדויק, נתונים שתתנו יבדקו על ידי הצד השני אפילו באופן מידי תוך כדי שיחה באינטרנט ואם לא תביאו נתונים שהם אמיתיים ומדויקים כמובן שרמת האמינות שלכם תרד מיד ובדרך כלל תביא את המשא ומתן לקיצו.

אספו עובדות ונתונים מדויקים והגיעו מוכנים לנהל את המשא ומתן במקצועיות ובאמינות.

 רבים אומרים לי שהם לא עושים כל עבודת הכנה ופשוט זורמים תוך כדי השיחה וסומכים על הכריזמה שלהם ומאלתרים, הם מפגינים בטחון עצמי גבוה אשר לדעתם גורם לצד השני להאמין לדבריהם אפילו מבלי לבודקם.

 נכון, לעיתים זה עובד, אבל בעידן של היום בו התחרות אכזרית ורצינית, נתונים נמצאים בהישג יד של כל אחד, מנועי חיפוש והשוואות צצים בכל נושא ותחום.

אבל אתם אנשי עסקים רציניים, אשר שמכם חשוב לכם, אתם לא מעוניינים בעסקאות חד פעמיות אלא לייצר מערכת יחסים ארוכת טווח, לקבל שם של טובים ומצטיינים בתחום שלכם, בעלי אמינות גבוהה, עליכם לכבד את עצמכם ולהגיע מוכנים ומדויקים לנהל את המשא ומתן.

משא ומתן הוא השלב הראשוני של כל תהליך עסקי, גדול או קטן, מרכישות עבור העסק ועד מיזוג חברות, בין אם אתם נותני שירות או מוכרים מוצרים, בין אם אתם רוצים למכור רעיון שלכם או לבצע שיפוצים למשרד/עסק/חברה שלכם, הכל מתחיל במשא ומתן.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן